ورکشاپ “نحوه تدوین پلان عملیاتی و گزارش تطبیق آن ” برگزار شد

دانشگاه خاتم النبیین(ص)

ریاست تضمین کیفیت و پلان

این ورکشاپ که به‌صورت مشترک توسط ریاست ارتقای کیفیت و پلان و آمریت مرکز انکشاف مسلکی پوهنتون خاتم‌النبیین(ص) روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۴/۲۵ با حضور پر شور و جمع کثیری اساتید و کارمندان پوهنتون برگزار گردید، با تلاوت آیات قرآن کریم توسط محترم سید احمد رشاد ابدالی آغاز شد. پس از آن معاون محترم علمی پوهنتون، جناب آقای دکتر عبدالکریم اسکندری به ایراد سخن پرداخت.
دکتر اسکندری ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و سالیاد شهادت حضرت باعبدالله‌الحسین(ع) و یاران پاک‌بازش، اهمیت و ضرورت تدویر ورکشاپ را بیان نمود. به گفته دکتر اسکندری اعتبار علمی دانشگاه با تلاش و همت جمعی استادان و همکاران اداری این مرکز علمی در سال ۱۳۹۹ به‌دست آمد. همانگونه کسب اعتبارعلمی برای پوهنتون مهم است، حفظ آن نیز با مشارکت، سعی و تلاش‌های جمعی مدیران و دست‌اندرکاران این نهاد علمی میسر است. این ورکشاپ جهت آگاهی یابی و افزایش مهارت در تمام حوزه های علمی و داری دایر شده است.
استاد سید محمدشریف شاکر، به‌عنوان ارایه‌دهنده اصلی ورکشاپ، نحوه‌ی تدوین پلان عملیاتی بر مبنای اهداف و شاخص‌های سالانه‌ی پلان استراتژیک سطح نهاد، اداره مربوطه و سایر موارد مورد نیاز بر اساس فارمت ریاست محترم پلان، پالیسی و تقنین وزارت محترم تحصیلات عالی به طور تفصیلی ارائه گردید. گزارش تطبیق ربع‌وار و سالانه نیز بر اساس اهداف و شاخص‌های موجود در پلان عملیاتی بر اساس فارمت موجود در دانشگاه نیز توضیحات لازم ارائه نمود.
اهداف و فعالیت‌ها، شاخص‌ها و مقدار اهداف پلان‌شده طی سال، مقدار هدف تطبیق شده و فیصدی پیشرفت، نوعیت اجراآت، تفکیک فعالیت‌ها و دلایل عدم تکمیل، معطل نشدن و عدم آغاز فعالیت‌ها، گزارش فعالیت‌های تکمیل شده خارج از پلان و دلایل اجرای آن، دست‌آوردها، مشکلات عمده و راه‌حل‌های پیشنهادی، مراجع و فرایند اداری گزارش و تفاوت پلان عملیاتی و پلان کاری از محورهای مورد بحث بود که در مورد آن معلومات ارائه گردید.
توحید گزارش‌های تطبیق پلان عملیاتی واحدهای اداری از چهار ربع سال تحصیلی، با ارائه نمونه و انجام کار به صورت عملی توضیح داده شد.

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط


دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) | نماد تعهد و تخصص