هفتمین جشنواره فارغ‌التحصیلی دانشگاه خاتم‌النبیین(ص)

مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان فقه و حقوق، علوم سیاسی و اقتصاد، انجنیری، قابلگی، کامپیوترساینس به بهترین نحوه ممکن برگزار شد. در این جشن برنامه‌های متنوعی از سوی آمریت فرهنگی ـ تربیتی به اجرا گذاشته شد. مجریان خوب این برنامه آقای غلام حضرت حسینی باران و خانم نیکزاد از دانش‌آموختگان این دانشگاه بودند، که برنامه‌های این جشن را به‌قرار ذیل به مرحله اجرا گذاشتند.

۱- قرائت قرآن کریم: ابتدا جناب مرادی،‌ قاری افتخارآفرین کشور یکی از دانشجوی دانشگاه خاتم‌النبیین(ص)، با قرائت زیبای آیات چند از کلام‌الله مجید آغازگر مراسم زیبایی فارغ‌التحصیلی گردید.

۲- پخش سرود ملی جمهوری اسلامی افغانستان: برنامه بعدی پخش سرود ملی کشور بود که مجری برنامه همگان را به احترام به سرود ملی که نماد همبستگی و هویت ملی ما هست، دعوت به قیام نمود.

۳- سخنرانی دکتر محمدی، معاون علمی تدریسی دانشگاه: ایشان در ابتدایی صحبت‌های خود از تمامی اساتید این دانشگاه تقدیر و تشکر نمودند که در امر آموزش با دانشگاه همکار بودند و همچنین برای خانواده‌ها و دانشجویان جشن فراغت را تبریک گفته فرمود: برای اینکه یک جوان کشور بتواند جایگاه خوبی در جامعه داشته باشد وجایگاه خودرا تثبیت کند، نباید به این مقدار تحصیل اکتفا نماید و با کسب علم و دانش بیشتر ‌می‌توان به درجات بالای دست یافت و قدرت توانایی بیشتری به ارمغان آورد. توانایی و قدرت شما در تحصیل و کسب علم و دانش شماست.

۴- یکی از بخش‌های مهم برنامه این جشن ارائه سخنرانی جناب دکتر عبدالقیوم سجادی بود.

دکترعبدالقیوم سجادی رییس دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) در ابتدا برای دانشجویان و خانواده‌های دانشجویان و همچنین اساتید دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) هفتمین جشنواره فارغ‌التحصیلی را تبریک عرض نموده و محصلین را متوجه مسؤولیت بعد از فراغتشان نمود. آقای دکتر سجادی در بخشی از سخنرانی‌شان افزود: من امیدوارم تا شما دانش‌آموختگان عزیز برای ماستری و دوره‌های بالاتر اقدام نمایید و تنها به لیسانس اکتفا نکنید. او گفت فراغت تحصیل به معنای پایان یافتن تحصیل نیست بلکه صرفاً مقطعی از تحصیلات ما به پایان رسیده است و مسیر همچنان ادامه دارد چراکه پیامبر گرامی اسلام فرمود ز گهواره تا گوردانش بجو، باید به دنبال کسب دانش و علم و دانایی بود. دکتر سجادی همچنین اضافه نمود: امروز بهترین روز برای من است که در جشن دانش‌آموختگان عزیز شرکت نموده‌ایم و ما امروز حاصل سال‌ها زحماتمان را جشن می‌گیریم و خوشحالم از اینکه توانسته‌ام کوچک‌ترین خدمت به مردم رنجدیده افغانستان نمایم و این هم پرورش استعدادهای جوان این مملکت و تحویل این نخبگان را به کشور اسلامی‌مان افغانستان که بتوانند مصدر خدمت برای مردم ستمدیده ما گردد.

۵- وزیر تحصیلات عالی، آقای نجیب الله خواجه عمری، در صحبت‌های اولیه خود از دانشگاه پرافتخار خاتم‌النبیین(ص) و ریاست این دانشگاه تقدیر و تشکر نموده گفت: این دانشگاه افتخار جامعه‌ی علمی کشور است، همچنین از دانشجویان خواست که برای نجات افغانستان و رهایی مردم از جهل و نادانی به تحصیلات خود ادامه دهند.

 

۶- اجرای سرود میهنی: گروه سرودخردسالان مکتب نمبر۲ حضرت خاتم(ص): یکی از برنامه‌های جالب و جذاب این جشن بود. دانش‌آموزان با اجرای سرود میهنی که به حمایت از وحدت ملی و همچنین نیروی نظامی کشور و پاسداری از خون شهدای این سرزمین سروده بودند مجلس را به وجد آوردند و تمام حضار در محفل تشویق نمودند.

۷- آخرین سخنران این محفل، آقای کامه وال رییس مؤسسات و پوهنتون‌های خصوصی وزارت تحصیلات عالی بود. ایشان ضمن تقدیر و تشکر از مسؤولین دانشگاه بر موقعیت و جایگاه ویژه دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) در میان مؤسسات و دانشگاه‌های خصوصی تأکید کرده و بیان داشت که با معیارها و شاخص‌های مختلفی که وزارت تحصیلات مؤسسات و دانشگاه‌های خصوصی کشور را مورد ارزیابی قرار می‌دهد دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) توانسته است که جزء مقام‌های نخست قرار گیرد. آقای کامه وال هم‌چنین اضافه کرد که وزارت تحصیلات در نظر دارد تا برای دانشجویان که از پوهنتون‌های خصوصی فارغ می‌شوند، دیپلم صادر نماید و این پروسه از دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) آغاز خواهد شد.

۸- برنامه تقدیم و اهداء لوح تقدیر: یکی از بخش‌های مهم برنامه امروز، برنامه اهداء لوح تقدیر بود. این بخش طی چند مرحله صورت گرفت. ابتدای برنامه تقدیم لوح تقدیر به دانشجویان نخبه و نمره اول‌های هر دانشکده و سپس به دانشجویان فارغ‌التحصیل لوح و تندیس توسط اساتید دانشکده‌ها اهدا گردید.

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط

دانشگاه خاتم النبیین (ص)