ششمین جشنواره‌ی فارغ‌التحصیلی دانشجویان

دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) ششمین جشنواره‌ی فارغ‌التحصیلی مقطع لیسانس خود را با حضور مقامات دولتی، نمایندگان مردم در شورای ملی، اساتید دانشگاه، رسانه‌ها و اولیای فارغ‌التحصیلان به‌صورت شکوهمند برگزار نمود. این مراسم، با تلاوت قرآن کریم آغاز شده و سپس با سرود ملی، سرودهای میهنی، مقاله و سخنرانی همراه بود. ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر عبدالقیوم سجادی به‌عنوان سخنران اصلی این برنامه، ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود‌(عج) ، فراغت قریب به ۲۷۰ تن را از مقطع لیسانس در رشته‌های مختلف تحصیلی به جامعه‌ی علمی کشور و خانواده‌های محترم فارغ‌التحصیلان تبریک و تهنیت عرض نموده افزود: امت اسلامی به‌عنوان یک پیکر واحد برای نجات و رهایی از ظلم و ناروایی، برای رسیدن به قسط و عدالت، برای برقراری برابری و همدلی و برای استقرار حکومت عادلانه و رقم‌زدن جامعه‌ای مطلوب و آرمانی به وجود یک منجی باورمند است، اما مسئولیت پیروان مکتب انتظار برای دستیابی به این مهم، تربیت جوانان و نیروی انسانی متعهد و متخصص است. دکتر سجادی اظهار داشت که به یقین افغانستان امروز در وضعیت نابه‌سامانی قرار دارد و همه‌ی شهروندان مسلمان و پیروان مذاهب مختلف این سرزمین مسئولیت دارد تا با تمسک به قرآن و سنت، در همسویی و همدلی برای بیرون‌رفت از وضعیت موجود و رقم‌زدن افغانستان آباد، آزاد و فارغ از وابستگی به قدرت‌های بیرونی تلاش نماید که یکی از راه‌ها، ترتبیت نسل امروز و فردای کشور و مجهز ساختن آنان با صلاح بُرنده‌ی تعلیم و ترتبیت یا تخصص و تعهد است و دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) نه به‌عنوان یک مرکز اقتصادی و تجاری بلکه به‌عنوان یک مرکز علمی معیاری و با اعتبار، تلاش دارد با تربیت چنین نیروی انسانی در رقم‌زدن افغانستان به‌دور از جنگ و خشونت، انتحار و انفجار، تعصب کور و جاهلانه‌ی قومی و مذهبی سهم و مسئولیت خود را انجام داده و امروز افتخار تقدیم ششمین دور فارغ‌التحصیلان خود را از رشته‌های تحصیلی مختلف، به‌جامعه‌ی اسلامی افغانستان دارد.

دکتر سجادی افزود: دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) با در اختیار داشتن قریب به هفتاد نفر کادر علمی با صلاحیتی که بیش از چهل درصد آن دارای درجه‌ی علمی به سویه‌ی دکترای تخصصی در عرصه‌های مختلف است با شعار معیاری‌سازی تحصیلات عالی در کشور و با هدف تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص که هم تعهد و پای‌بندی به دین و دیانت داشته باشد و هم با علوم عصری آشنایی داشته باشند، در این زمینه فعالیت دارد. به گفته‌ی دکتر سجادی نگاه تجاری و اقتصادی در عرصه‌ی تحصیلات عالی بزرگ‌ترین جفا در حق مردم رنج‌دیده‌ی افغانستان بوده و تلاش در راستای ارتقای ظرفیت فکری نیروی انسانی جامعه، بزرگ‌ترین جهاد در راه خداوند و خدمت به مردم به حساب می‌آید.

گلالی اکبری عضو مجلس سنا از دیگر سخنرانان این محفل بود که وی دانشگاه خاتم‌النبیین‌(ص) را از جمله‌ی بهترین دانشگاه‌های کشور عنوان نمود و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را نمونه‌های اخلاق، حجاب و ادب بیان داشت. خانم اکبری اظهار داشت کارنامه‌ی این دانشگاه نشان می‌دهد که در راستای حفظ ارزش‌های دینی و فرهنگ افغانی تلاش فراوان نموده است.

برنامه با اهدای لوح تقدیر به فارغ‌التحصیلان به پایان رسید.

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط

دانشگاه خاتم النبیین (ص)