گرامی داشت از روز جهانی دانشجو

دانشجو؛ نامی که با شنیدن آن، به یاد تلاش، مجاهدت، سختی و بی‌خوابی و درعین‌حال؛ زیبایی، شیرینی، کامیابی و فتح قله‌های موفقیت می‌افتیم. مقام دانش و دانشجو، مقامی است که به گفته‌ی بسیاری از بزرگان، از دوست‌داشتنی‌ترین و والاترین مقام‌ها بوده و قابل‌احترام است. راه دانشجویی، پیمودن راهی است که به گفته‌ی پیامبر عظیم‌الشان اسلام، هرگز پایانی ندارد و از مهد تا لحد باید ادامه داشته باشد.

گرامی داشت از دانش و دانشجو منحصر به یک روز خاص نبوده و مرتبه‌ی آن را همواره باید پاس داشت، ازاین‌رو، دانشگاه خاتم‌النبیین(ص)، چون گذشته و طبق برنامه، در کنار برگزاری برنامه‌های علمی و آموزشی و سمینارها و ورکشاپ‌ها، همواره تلاش‌های فرهنگی و تربیتی را نیز اهمیت زیادی داده و به بهانه‌ی روز جهانی دانشجو، محفلی را در این باب برگزار نمود. در این مجلس، از مقام و جایگاه دانش و دانشجو و درعین‌حال، از رسالت و وظایف این قشر سخن‌ها گفته شد و سخنرانان، بر اهمیت بسیار بالا و نقش دانشجویان در ترقی و پیشرفت کشور و جامعه گفتند و از دانشجویان خواستند تا با شناخت مرحله‌ای که در آن قرار دارند و با توجه به اهمیت فراوان این مرحله، کوشش‌های خود را در راستای هرچه بهتر و بیشتر آموزش و فراگیری علم گماشته و از وقت و فرصت به دست داشته، نهایت استفاده را ببرند.

از سخنرانان این محفل، دکتر عبدالعلی محمدی، معاون محترم علمی تدریسی دانشگاه بود، ایشان به این نکات مهم اشاره کرد و درعین‌حال، از تلاش‌های صورت گرفته در راستای بهبود هرچه بیشتر وضعیت دوطرفه دانشجو و دانشگاه سخن گفت. آقای محمدی، به رویکردهای جدید و اصلاحات به میان آمده‌ی جدید اشاره کرد و تذکراتی را هم به دانشجویان و هم به اساتید و کارمندان دانشگاه، در راستای انجام بهتر امور و بالا بردن کیفیت بیشتر آن، توصیه نمود.

معاونت علمی تدریسی دانشگاه، از دانشجویان خواست تا در راستای تعلیم علم و دانش، کمر همت بسته و بهانه‌تراشی‌ها را برای خود کنار بگذارند و همچنین از آنان خواست تا با آراستن خود به زیور علم و دانش و تلاش فراوان در این راه، برازندگی هرچه بیشتری را کسب نمایند.

اما قبل از معاونت علمی تدریسی دانشگاه، سیداحمدسیر مقتدی، دانشجوی مقطع ماستری رشته‌ی روابط بین‌الملل دانشگاه، به نمایندگی از دانشجویان مقاله‌ای را ایراد نمود.

جشنواره و مسابقه‌ی غذای صحی ” ضد سرطان” از جمله برنامه‌های دیگری بود که به مناسبت این روز از سوی دانشجویان دانشکده قابلگی تحت نظارت ریاست این دانشکده، برگزار شد که چهار گروه در آن حضور داشتند و غذاهای متنوع از مواد غدایی ضد سرطانی آماده نمودند و به رقابت پرداختند که از سوی داوران موردبررسی قرارگرفته و درنهایت یک گرو به‌عنوان برنده اعلام گردید و لوح تقدیر برای آن‌ها اهدا شد.

 

پس‌ازآن نیز تئاتری از سوی دانشجویان در مورد مشکلات جامعه و مشکلات دانشجویان به نمایش گذاشته شد.

اما به گفته‌ی بسیاری از حضار مجلس، نقطه‌ی عطف این محفل، سرودی میهنی بسیار زیبایی بود که از سوی دانش‌آموزان صنف دوم مکتب خصوصی نمبر ۲ حضرت خاتم(ص) اجرا شد که الحق والانصاف، بسیار زیبا بود، طوری که تمام حضار محفل را به وجد آورده و هر کس هر چه داشت، از تبلت، مبایل، کمره و …، از جای خود بلند شده و از این سرود تصویر و عکس گرفتند.

ریاست دانشگاه جناب دکتر سجادی، از اجرای سرود زیبای این نونهالان قدردانی نموده گفت: برای تشویق این نونهالان و آینده‌سازان این میهن، تشویقی فوق‌العاده‌ی را از سوی دانشگاه در نظر می‌گیرد تا میهن‌دوستی در بین کودکان و نوجوانان ترویج یابد.

در ادامه‌ی این برنامه نیز، دکتر عبدالقیوم سجادی، ریاست دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) به‌عنوان حسن خاتم، سخنرانی داشت و از جایگاه دانشجویان گرامی داشت به عمل‌آورده و ابراز امیدواری نمود تا همه در راستای تعلیم علم و دانش همت بگمارند و موفقیت‌های هرچه بیشتر حاصل نمایند.

در پایان این محفل، گروه سرود میهنی مکتب نمبر ۲ حضرت خاتم(ص) و از از دانشجویان پرتلاش و دانشجویان فعال تقدیر به عمل آمد و نیز از برندگان تیم‌های فوتسال که مسابقات آن چندی پیش برگزار گردیده بود، یاد شد و به تیم‌های اول تا سوم آن جام و هدیه اعطا گردید.

در این مسابقات که بین دوازده تیم برگزارشده بود، تیم‌های انجمن‌ دانشجویی، طب و اقتصاد، به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود نمودند.

 

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط

دانشگاه خاتم النبیین (ص)