جلسه نقد و ارزیابی کتاب حقوق کار

جلسه نقد و ارزیابی کتاب حقوق کار( تألیف دکتر قاسم علی صداقت) برگزار گردید!
این جلسه از سوی معاونت علمی و معاونت تحقیقات به تاریخ ۲۶/۷/۱۴۰۳ در سالن اجتماعات اکادمیسین حضرت آیت‌الله محسنی (ره) با مشارکت اساتید و محصلین مقطع ماستری برگزار گردید.
جلسه ارزیابی و نقد کتاب حقوق کار با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز گردیده و بعد از آن مجری برنامه مرتضی مطهری به صورت اجمالی به معرفی نویسنده پرداخته و آثار آنرا بر شمرد، در گام بعدی دکتر اسکندری به عنوان ناقد و ارزیاب کتاب بر اهمیت نقد و نقد پذیری علمی اشاره نموده و تاکید نمود نقد و ارزیابی کتاب عبارت از بیان نقاط قوت و نقاط ضعف اثر علمی به صورت منطقی است، ایشان در ادامه به بیان امتیازات کتاب حقوق کار پرداخته و نقاط مثبت آنرا موارد چون؛ منطبق بودن با سر فصل وزارت؛ ۲٫ انسجام لازم؛ ۴٫ مبتنی بودن بر دکترین حقوقی و اسناد داخلی؛ ۵٫ بحث از ضمانت اجراهای کیفری و غیر کیفری حقوق کار؛ ۶٫ بیان اهداف درس؛ تکالیف دانشجویان، و بیان پرسشها در آخر درس و جمع بندی از مطالب، بر شمرد.
در بخش بعدی به نقد اثر علمی حقوق کار پرداخته و اشکالات موجود در ساختار شکلی و محتوایی آنرا مورد بررسی قرار داد. ایشان موارد چون : مشکلات جزئی ویراستاری و تایپ‌، عدم توازن فصل بندی، مشخص نبودن تکالیف استاد، استفاده از واژه های نا مأنوس را به عنوان نکات منفی اثر عنوان نمود.
در قسمت دیگر از این جلسه، نویسنده کتاب به ایراد سخن پرداخته و ضمن تشکر و قدردانی از حسن نظر ناقد بیان نمودند که فرهنگ نقد و نقد پذیری در جامعه ما کمتر نهادینه شده و نیازمند فرهنگ سازی و ترویج است و در ذیل آیه شریف فبشر عباد الذین یستمعون القول فییتبعون احسنه؛ بیان نمودند که باید نقد و جود داشته باشد تا در مباحث تحقیقی سره از نا سره تشخیص داده شود. ایشان همچنان بیان نمود فرهنگ نقد و نقد پذیری در حوزه تحقیقی و علمی بیشر از همه عرصه‌ها لازم و حائز اهمیت است.

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط


دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) | نماد تعهد و تخصص