سیمینار نحوه ارسال مقالات و جواب داوری در پلتفرم OJS برگزار گردید

این سمینار به تاریخ ۳۰ / ۴ / ۱۴۰۳ به ابتکار معاونت تحقیقات با همکاری معاونت علمی، بر اساس نیازسنجی انجام شده و با هدف آشنایی اعضای هیات علمی دانشگاه خاتم‌النبیین(ص)، با روند ارسال مقاله و انجام داوری با استفاده از سامانه Open Journal Systems (OJS) برگزار شد.
در ابتدا، دکترسید حسین موسوی مشاور دانشگاه درامورتحقیقاتی و ارائه دهنده سیمینار، ویژگی‌ها و اهداف اصلی پلتفرم OJS را بیان نموده و به شرح کامل نحوه استفاده از این سامانه برای ارسال مقاله، مراحل داوری، انتخاب نشریات معتبر و اهمیت استفاده از استانداردهای علمی در پذیرش مقالات پرداختند. سپس، در برنامه فوق بررسی نحوه ثبت نام در سامانه OJS، ارسال مقاله، نظارت بر فرآیند داوری، و نحوه دنبال کردن وضعیت مقاله پس از ارسال پرداخته شد. شرکت‌کنندگان با مزایا و چالش‌های مرتبط با استفاده از این پلتفرم آشنا شدند و در پایان، فرصتی برای پرسش و پاسخ فراهم شد.
در نهایت، شرکت کننده‌گان سیمینار برگزار شده را مثبت ارزیابی نمود. این سیمینار به عنوان یک گام مهم در جهت تقویت زیرساخت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه تحت حمایت معاونت‌های مذکور به شمار می‌رود.
امیدواریم که آموخته‌های به دست آمده در این سمینار، به بهبود فرآیند نشر و انتشار علمی در دانشگاه خاتم النبیین (ص) کمک شایانی نمایند.
گزارش
مدیریت نشرات

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط


دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) | نماد تعهد و تخصص