کارگاه کار با حیوانات لابراتواری برگزار شد

🔸با توجه به ارزش و اهمیت کار با حیوانات لابراتواری در تحقیقات علمی و نیاز‌سنجی صورت گرفته، کارگاه سه‌روزه کار با حیوانات لابراتواری با میزبانی مدیریت مرکز تحقیقات و دیپارتمنت بیولوژی و میکروبیولوژی دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) با اشتراک اساتید و محصلین دانشگاه‌های خاتم‌النبیین(ص)، دانشگاه ابوریحان ولایت پکتیا، دانشگاه غالب و دانشگاه کاتب در دو بخش تیوری و عمل برگزار گردید.

🔸کارگاه با تلاوت آیات کلام‌الله مجید آغاز گردید. سپس دکتر سیدحسین موسوی مشاور ریاست تحقیقات دانشگاه خاتم‎النبیین(ص)، به اهمیت و جایگاه تحقیق در پیشرفت و ترقی جوامع علمی پرداختند. پس از آن استاد داود حسینی آمر دیپارتمنت بیولوژی و میکروبیولوژی دانشکده تکنالوژی طبی ضمن خوش‌آمدگویی به اشتراک‌ کننده‌گان، اهمیت، ضرورت و تاریخچه استفاده از حیوانات لابراتواری، اصول اخلاقی و انسانی کار با حیوانات، خصوصیات و ویژگی‌های بیولوژیک موش‌های لابراتواری (Rats) را تدریس نمودند.

🔸در بخش عملی این کارگاه، مرتضی حیدری مدیر مرکز تحقیقات دانشگاه خاتم‎النبیین(ص) اصول مقیدسازی و روش‌های انتقال حیوانات، روش‌ تعیین جنسیت، روش‌های جفت‌گیری، روش‌ و انواع تزریق و خونگیری، یوتانایز (مرگ آسان)، جراحی و نمونه‌برداری از انساج مختلف بدن حیوان را به اشتراک کننده‌گان آموزش دادند. در طول این کارگاه، اشتراک کننده‌گان با استفاده تدریس نظری و تجربیات عملی به نحوه احسن آماده شدند تا در آینده بتوانند به صورت حرفه‌ای با حیوانات لابراتواری کار کنند. همچنین، این کارگاه فرصتی مناسب برای تبادل دانش و تجربیات بین محصلین و اساتید بود که باعث افزایش همکاری و تعامل در زمینه کار با حیوانات لابراتواری گردید.

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط

دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) | نماد تعهد و تخصص