مراسم اهدای حیوانات آزمایشگاهی به دانشگاه غالب

🔸در راستای تطبیق تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه خاتم النببین(ص) و دانشگاه غالب و به هدف انکشاف تحقیقاتی علمی در هر دو نهاد؛ مراسم اهدای حیوانات لابرتواری(موش) ثبت شده در وزارت زراعت ومالداری برگزار گردید.
🔶مراسم با حضور مسؤولین هر دو دانشگاه برگزار گردیده و دکتر قاسم علی صداقت ریاست تحقیقات دانشگاه خاتم النبیین(ص) ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان، روی انجام تحقیقات مشترک تاکید نموده و بیان داشتند که با توجه به اهمیت تحقیقات نیاز است تا در راستای تطبیق عملی تفاهم نامه میان دو دانشگاه، گام‌های عملی برداشته شود. در عین حال ایشان اظهار نمودند که هر دو دانشگاه روی دو الی سه پروژه تحقیقی نوآوارانه در سال، با توجه به تفاهم‌نامه می‌توانند به صورت مشترک کار نمایند و همینطور در زمینه تبادل استاد، تهیه مقالات علمی برای مجلات مختلف همکاری متقابل داشته باشند.
🔶در ادامه دکتر علی شاه حسنی معاونت اداری مالی پوهنتون خاتم النبیین(ص) به ایراد سخن پرداخته و روی استفاده از ظرفیت‌های تحقیقاتی و علمی به صورت مشترک تاکید نمودند.
🔸داکتر احمد خالد سعادت، معاونت امور محصلان دانشگاه غالب به نمایندگی از این دانشگاه، با ابراز تشکری از اهدای حیوانات لابرتواری، آمادگی دانشگاه مربوطه را جهت انجام تحقیقاتی مشترک اعلان نمود.
🔸داکتر سید حسین موسوی رئیس مرکز تحقیقات علوم طبی پوهنتون غالب، ابتدا از توانمندی پوهنتون غالب در انجام تحقیقات بیوانفورماتیک و تحقیقات مالیکولار گفتند و سپس ضمن اشاره به ثبت حیوان لابرتواری به صورت رسمی در افغانستان از سوی پوهنتون خاتم النببین(ص) به پیشینه فعالیت پژوهشی دانشگاه روی حیوانات لابرتواری و انتشار مقالات متعدد، تاکید نموده، افزود؛ دانشگاه غالب همانند سابق از این ظرفیت و توانایی می‌تواند استفاده نماید و تحقیقات علمی مشترک را با پوهنتون خاتم النبیین ص انجام دهد.
🔸در نهایت از آزمایشگاه و حیوانخانه پوهنتون خاتم‌النبیین(ص) بازید به عمل آمده و اهدای حیوانات لابرتواری(موش) از نسل (ویستار) به صورت رسمی انجام گردید.

 

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط

دانشگاه خاتم النبیین (ص)