امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه پوهنتون خاتم النبیین (ص) با پوهنتون پولی‌تخنیک کابل

🔹پوهنتون خاتم‌‌النبیین با پوهنتون پولی‌تخنیک کابل تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه امضا نمود.

🔸این تفاهم‌نامه روز سه‌شنبه، ٢٨ قوس ١۴٠٢ با هماهنگی آمریت روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل پوهنتون خاتم‌‌النبیین(ص) و میزبانی پوهنتون پولی‌تخنیک کابل با حضور معاون محصلان، رئیس تحقیقات، رئیس تضمین کیفیت و پلان و رئیس دفتر دانشگاه خاتم‌‌النبیین(ص) و رئیس، معاونین و روّسای برخی از دانشکده‌های‌ پوهنتون‌ پولی تخنیک کابل به امضا رسید

🔸جناب آقای دیپلم انجنیر رشید اقبال رئیس پوهنتون پولی‌تخنیک ضمن خوش آمدگویی از مسئولین پوهنتون خاتم‌‌النبیین؛ پوهنتون پولی‏تخنیک کابل را یکی از بزرگ‎ترین و با اعتبارترین مراکز تحصیلی و تخصصی انجنیری در افغانستان دانسته و هدف استراتژیک آن را تربیه‌ی کادرها و افراد متخصص در تمام عرصه‎ها و بخش‎های اختصاصی برای سکتور دولت و بازار کار عنوان نمود.

🔸انجنیر رشید اقبال به توضح اهمیت کار مشترک پوهنتون‌های معتبر دولتی و خصوصی پرداخت و افزود پوهنتون‌های دولتی و خصوصی نقاط مشترک زیادی برای همکاری متقابل دارند، در حالیکه نقطه تفاوت آن‌ها صرفا منبع تمویل مالی شان است. به این معنا که پوهنتون‌های دولتی توسط دولت تمویل می‌شوند و پوهنتون‌های خصوصی وابسته به فیس محصلین هستند.

🔸آقای اقبال اظهار امیدواری کرد که ادامه این جلسه رسمی، جلسات بعدی کاری مشترک علمی و تحقیقاتی میان هر دو پوهنتون باشد، تا از این طریق بتوانیم در راستای انتقال تجارب و دانش برای تربیت فرزندان وطن گام‌های موثری برداریم.

🔸سپس جناب استاد روح‌الله صادقی معاون محصلان؛ پوهنتون خاتم‌النبیین(ص) را یکی از نهاد‌های تحصیلات‌عالی خصوصی با اعتبار عنوان نمود و افزود: پوهنتون خاتم‌النبیین(ص) در سال ۱۳۸۶هجری شمسی به همت فقیه فرزانه کشور مرحوم حضرت آیت‌الله‌العظمی محسنی(ره) و تلاش جمعی از اندیشمندان، با مجوز رسمی وزارت محترم تحصیلات‌عالی افغانستان تأسیس گردیده است.

🔸استاد صادقی یادآور شد که پوهنتون خاتم‌النبیین(ص) با فراهم‌سازی فضای علمی و تحقیقاتی مناسب و امکانات و تجهیزات معیاری، یکی از مهم‌ترین مراکز علمی غیر دولتی است که زمینه همکاری، تدریس و تحقیق جمعی از نخبگان و اساتید را فراهم نموده است.
در حال حاضر در این پوهنتون بیش از 60 نفر استاد هیأت علمی دایمی و 150 نفر استاد قراردادی با مدرک تحصیلی دکتری و ماستری مصروف تدریس و تحقیق و بیش از صد نفر کارمند در بخش‌های مختلف اداری، خدماتی و محافظتی در این پوهنتون مشغول انجام وظیفه می‌باشند.

🔸استاد صادقی افزود پوهنتون خاتم‌النبیین(ص) با شعار تعهد و تخصص مشغول تربیت نیروهای انسانی متعهد و متخصص است که بحمدالله بسیاری از کدرهای دولتی و خصوصی از دانش‌آموختگان این پوهنتون هستند. فارغ‌التحصیلان پوهنتون خاتم‌النبیین هم در نهادهای دولتی و هم در نهادهای تحصیلی خصوصی در مهم‌ترین سمت‌ها مشغول انجام خدمت به وطن می‌باشند.

🔸به گفته استاد صادقی یکی از مهم‌ترین امتیازات پوهنتون خاتم‌النبیین این است که این پوهنتون نگاه تجاری و انتظار کسب سود مادی و مالی از فعالیت خویش ندارد، بلکه هدف آن تربیت فرزندان وطن و ارایه خدمات تحصیلی با کیفیت است. این مشخصه پوهنتون باعث توفیقات و تمایز آن در میان سایر پوهنتون‌ها شده است.

🔸در ادامه مسئولان هردو نهاد روی محورهای همکاری مشترک بین پوهنتون خاتم‌النبیین و پوهنتون پولی‌تخنیک کابل و استفاده از ظرفیت‌های دو پوهنتون در برگزاری فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید دو پوهنتون، همکاری در راه‌اندازی رشته‌های جدید، ایجاد دوره‌های مشترک بین دو پوهنتون، برگزاری نشست‌های تخصصی بویژه در حوزه‌های انجنیری و کمپیوتر ساینس تاکید نمودند.

 

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط

دانشگاه خاتم النبیین (ص)