بیست و چهارمین دور کانکور خزانی ١۴٠٢ دانشگاه خاتم‌‌النبیین برگزار شد

🔸این آزمون، روز یک‌شنبه ١۵ اسد ١۴٠٢، با میزبانی معاونت امور محصلان و همکاری آمریت روابط‌عمومی و امور بین‌الملل با حضور هیأت

محترم وزارت تحصیلات‌‌عالی، معاونین و جمعی از اساتید و کارمندان دانشگاه خاتم‌النبیین در سالن اجتماعات آکادمیسین حضرت آیت‌الله‌العظمی محسنی‌(ره) برگزار گردید.

🔸ابتدا جناب آقای دکتر عبدالکریم اسکندری، معاون علمی دانشگاه خاتم‌النبیین، ضمن خوش‌آمد‌گویی مهمانان؛ گزینش و انتخاب محصلان را شایسته توصیف نمود و بیان داشت که با فضیلت ‌ترین انتخاب، تحصیل علم و کسب مهارت و سپس به کارگیری آن در راستای انکشاف و توسعه جامعه است. هیچ جامعه به رفاه و آسایش نمی‌رسند، مگر این‌که دانشمندان متخصص و متعهد داشته باشند.

🔸دکتر اسکندری به تاریخچه تأسیس پوهنتون خاتم‌النبیین (ص) و برخی از مزایا و دستاوردهای آن اشاره نموده، بیان داشت که پوهنتون خاتم‌النبیین (ص) در سال ١٣٨۶ توسط فقیه فرزانه و اکادمیسین کشور حضرت آیت‌الله‌العظمی محسنی (ره) و اندیشمند توانا رئیس محترم پوهنتون جناب دکتر سید عبدالقیوم سجادی و الحاج محمد جواد محسنی صاحب امتیاز ارشد دانشگاه با همکاری سایر فرزانگان تأسیس گردید.

🔸معاون علمی، رشته‌های متعدد در سه حوزه علوم طبی، فنی و انسانی با گرایش‌های متعدد، ارتقاء از موسسه به پوهنتون؛ راه اندازی رشته‌های روابط بین‌الملل، حقوق جزا و جرم شناسی و حقوق بین الملل در مقطع ماستری؛ کسب سنداعتبار علمی و داشتن استادان و کارمندان مجرب و متعهد با سطح تحصیلی ماستری و دکترا را از مزایای و دست‌آوردهای این پوهنتون عنوان نمود.

🔸سپس پوهنمل دکتر امین‌الله سباوون نماینده وزارت تحصیلات عالی در امور امتحانات و استاد دانشگاه پولی‌تخنیک؛ پوهنتون خاتم‌النبیین را یکی از پوهنتون‌های معتبر و علمی عنوان نموده افزود: به‌جا وشایسته است که محصلان عزیز تلاش نمایند که از ظرفیت‌های موجود دانشگاه به‌خوبی استفاده نموده و مشکلات جامعه و مردم را حل نمایید.

🔸دکتر سباوون یاد آور شد، تحصیل و مهارت افزایی برای جوانان یک اصل و ضرورت مبرم است.

🔸شایان ذکر، در این آزمون حدود ٣٠٠ متقاضی در رشته‌های مختلف شرکت کردند.

🔸دانشگاه خاتم‌‌النبیین برای اشتراک کنندگان کانکور، آرزوی موفقیت می‌نماید.

 

 

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط

دانشگاه خاتم النبیین (ص)