جشن اعتبار علمی دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) برگزار گردید

جشن کسب اعتبار علمی دانشگاه خاتم النبیین(ص) از ریاست تضمین کیفیت و اعتباردهی وزارت تحصیلات عالی برگزار گردید. این برنامه‌ در روز پنج‌شنبه 12 حمل 1400 در هوتل انترکانتننتال با حضور گسترده شخصیت­های علمی و فرهنگی، و مقامات کشوری برگزار گردید. محترم دکتر عباس بصیر وزیر تحصیلات عالی، محترم داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، نماینده‌ی سفارت اندونیزیا، محترم برهان‌الدین نیازی معاون اکادمی علوم افغانستان، اعضای هیات ارزیاب وزارت تحصیلات عالی،  و شماری از وکلای پارلمان، فارغ التحصیلان و نمایندگان دانشجویان و اعضای انجمن دانشجویی از اشتراک کنندگان این برنامه‌ بودند.

ارایه سخنرانی، پخش سرود، نمایش مستند 13 سال فعالیت دانشگاه و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی-پژوهشی دانشگاه از محتوای این برنامه بود.

دکتر محمدوحید بینش، رییس دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) ، ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان و اشتراک کنندگان این جشن بزرگ و تبریک این دستاورد مهم به تمامی مسئولین، اساتید و دست­اندرکاران دانشگاه،  سهم‌گیری در انکشاف جامعه  و پرداختن به مسایل روز  را در کنار آموزش و پژوهش از رسالت اصلی دانشگاه دانست. آقای بینش نقش دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) در عرصه‌های مذکور را مثبت ارزیابی کرده افزود:”آموزش دختران، مبارزه‌ با فساد اداری، اصلاح سیستم قضایی، راه‌های رسیدن به صلح و نهادینه‌سازی ارزش‌های حقوق بشری در کانون برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه می­باشد.

دکتر عباس بصیر، وزیر محترم تحصیلات عالی کشور نیز دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) را از دانشگاه‌های با افتخار کشور عنوان کرد و افزود در شرایطی که بیش‌تر دانشگاه­ها نمی‌توانند نیروی کار مورد نیاز بازار را به جامعه تقدیم کنند، دانشگاه‌ خاتم‌النبیین(ص) تا اندازه‌ای بر این مشکل فایق آمده،  فارغان آن در بازار کار جذب می‌گردند.

دکتر علی احمد  مکارم بختیاری، معاون علمی-تدریسی این دانشگاه ضمن خیر مقدم مهمانان، از استادان دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) ابراز قدردانی کرد. سپس با دعوت ایشان،  به آقای دکتر عبدالقیوم سجادی، به پاس یک دهه تلاش‌های افتخار آمیز ایشان در سمت ریاست دانشگاه،  لوح تقدیر اعطا گردید.

دکتر عبدالقیوم سجادی، رئیس سابق دانشگاه و نماینده مردم در شورای ملی، نیز از تمام کارگزاران انسانی دانشگاه اظهار قدردانی کرده موفقیت‌های دانشگاه را با تلاش‌های صاقانه‌ی آن‌ها پیوند داد. آقای دکتر سجادی راه بیرون رفت مشکل کنونی افغانستان را در تحقق شعار تعهد و تخصص این دانشگاه دانست و افزود به دلیل نبود نیروی انسانی متعهد و متخصص، فرصت‌های 20 سال گذشته در کشور به هدر رفته‌اند.

داکتر وحید مجروح، سرپرست محترم وزارت صحت عامه با تاکید بر باورمندی دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) به‌عنوان بستر مناسب تولید علم، رویکرد برخی نهادهای تحصیلی را مورد انتقاد قرارداده اظهار داشت که فعالیت‌ برخی نهادهای تحصیلی صرف معطوف به کسب تجارت شده است و این نهادها با نوعی سردرگمی مواجهند. آقای داکتر مجروح فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها‌ را ستود و افزود نتایج تحقیقات دانشگاه باید مورد استفاده قرارداده شود و استفاده از این شواهد تحقیقاتی باید به فرهنگ تبدیل شود. آقای مجروح در زمینه عقد تفاهم‌نامه میان دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) و وزارت صحت عامه اعلام آمادگی کرده افزود از هر نوع تلاش نهادهای تحصیلی برای بهبود وضعیت صحی در کشور استقبال می‌نماید.

محترم نیازی، معاون اکادمی علوم افغانستان نیز رهایی از مشکلات موجود جامعه نظیر فقر، جهالت، استبداد و آوردن صلح را به تحقق شعار دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) پیوند داد. آقای نیازی صلح و هم‌پذیری را دو اصل اجتناب ناپذیر جامعه دانسته افزود جنگ و نزاع یک امر طبیعی است؛ اما اختلاف‌ها باید به صلح بینجامد و از راه مسالمت‌آمیز حل شود.

در نمایشگاهی که در محل برگزاری جشن برپا شده بود، دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه به نمایش گذاشته شد. 35 عنوان کتاب استادان دانشگاه، 10 عنوان مقاله‌ی بین‌المللی مرکز تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه، اسناد داوری مقاله‌های بین‌المللی از آدرس دانشگاه، 5 عنوان فصلنامه‌ی علمی-پژوهشی دانشگاه در سه حوزه، 7 عنوان مجله‌ی دانشجویی و گیاهان دارویی مورد استفاده در مرکز تحقیقات و فن‌آوری و مدال‌ها از اقلام مهم نمایش‌گذاری بودند.

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط


دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) | نماد تعهد و تخصص