مراسم رونمایی کتابخانه و سالن اجتماعات آیت الله محسنی(ره) برگزار گردید.

گزارش‌نویس: محمدامین رسالت

برنامه‌ی رونمایی از کتابخانه و سالن اجتماعات آیت الله العظمی محسنی در روز سه‌شنبه مورخ 22 اسد سال 1399 با حضور حاج محمدجواد محسنی، ریاست، معاونان، اساتید و کارمندان دانشگاه‌ خاتم‌النبیین(ص) دایر گردید. این برنامه با تلاوت زمزمه‌ها‌ی جاویدانی وحی آغاز گردیده با سخنرانی محمدوحید بینش، رییس دانشگاه خاتم‌النبیین (ص) ادامه یافت.

آقای بینش در طلایه‌ی سخنانش گفت که آیت الله العظمی محسنی(ره) هم یک محقق بود و هم از محققان به‌عنوان سرمایه‌های مفید جامعه‌ی انسانی حمایت می‌کرد. وی افزود آیت الله محسنی(ره)  در دوران حیات تمرکز بیش‌تر روی تحقیق و پژوهش داشت و بیش‌ترین جلسات خویش را با مسؤولان بخش تحقیقات دانشگاه دایر می‌کرد.

آقای بینش در بخش دیگر از سخنانش وعده داد که با برگشت دانشگاه به حالت عادی و شروع فعالیت مرکز تحقیقات علوم انسانی بخش بازخوانی اندیشه‌های آیت الله العظمی محسنی فعال خواهد شد و به کمک محققان این مرکز جوانب مختلف اندیشه‌های ماندگار او به بررسی گرفته خواهد شد.

رییس دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) به‌عنوان پایان‌بخش سخنان خویش از اساتید، کارمندان و دانشجویان با تاکید خواست که اپیدمی کرونا را جدی گرفته نکته‌های صحی را رعایت کنند. در شرایط کنونی تهدید کرونا به قوت خود باقی است و به گفته آقای بینش اگر خطری متوجه سلامت افراد شود، دانشگاه بار دوم به رخصتی خواهد رفت.

در پایان این برنامه، مراسم خاص رونمایی انجام شد و شرکت کنندگان برنامه از سالن کتابخانه و بخش اختصاصی آثار آیت الله العظمی محسنی دیدن کردند. به پاس خدمات علمی و تحقیقی آیت الله محسنی کتابخانه‌ و سالن اجتماعات دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) در اولین سالیاد ارتحال او به نام وی مسما گردید. اکادمسین کشور پس از خدمات برازنده‌ی علمی و تحقیقی در ماه اسد سال 1398 دعوت حق را لبیک گفته در جوار رحمت حق پیوست.

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط

دانشگاه خاتم النبیین (ص)