سیر علمی دانشجویان دانشکده اقتصاد و مدیریت

دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه خاتم النبیین(ص)، در راستای تقویت بنیه علمی دانشجویان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با وضعیت اقتصادی و فضای کسب و کار در کشور، همه ساله برای دانشجویانی که در آستانه فراغت از دوره لیسانس این دانشکده قرار دارند، سیر علمی تفریحی برگزار می کند.

امسال نیز، در راستای درک عملی درسهای: اقتصاد افغانستان، توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، خلاقیت و کارآفرین، و مدیریت پروژه،  این برنامه، با همکاری مسئولین دانشگاه و بویژه معاونت محترم اداری مالی دانشگاه برگزار گردید. در این سیر علمی یک روزه که به تاریخ چهار شنبه ۲۵/۷/۱۳۹۷ برگزار گردید تعداد ۶۵  نفر از دانشجویان سال سوم و چهارم  این پوهنحی اعم از دختر و پسر به همراه اساتید دانشکده ، از پارکهای صنعتی پل چرخی بازدید کردند. در این سفر علمی، دانشجویان از چند کارخانه عمده تولیدی در حوزه های مختلف تولید مانند:  تولید اکسیجن، تولید پیپ های آب و فاضلاب، کارخانه ذوب آهن، کارخانه آلومینیوم سازی، کارخانه کفش و بوت  بازدید نمودند.

دیدگاه دانشجویان در رابطه به سیر علمی

 دانشجویان از برگزرای این سیر علمی استقبال فراوان نموده و آنرا یک اقدام بسیار نیک در جهت ارتقای ظرفیت دانشجویان میدانند. دانشجویان به این نظر اند که سیر علمی مذکور به اندازه 50% درس های تیوریک دوره لیسانس برای آنان مفید واقع شده و آنان را در درک تیوری ها کمک نموده است. بعضی از دانشجویان به این عقیده اند که این سیر توانسته است به اندازه یک سمستر درس دانشگاه برای آنان آموزنده باشد. قسمی که دانشجویان دیدگاه و نظریات شانرا نسبت به سیر مذکور با ما شریک ساختند، با استفاده از این سیر علمی دانشجویان توانسته اند با موارد ذیل َآشنا شوند:

  1. آشنایی با شرکت های تولیدی داخلی؛
  2. نحوه کارکرد شرکت های صنعتی؛
  3. آشنایی با فرآیند تولید، توزیع و صادرات کالاها؛

آشنایی با نقش صنعت در توسعه و رشد اقتصادی افغانستان و تقویت ایده‌های کارآفرینی .

سیر علمی مذکور توانسته است دانشجویان را به صورت ملموس با اقتصاد افغانستا و نقش صنعت در رشد اقتصادی آشنا ساخته و همچنین  ایده های کارآفرینی را در دانشجویان خلق نماید.  آنان همچنین با چالش ها، مشکلات و فرصت های که یک تولید کننده در کشور با آن مواجه است اطلاعات کسب نمودند.

پیشنهادهای دانشجویان این بود که دانشگاه حد اقل سال یکبار سیر های علمی متفاوتی برای دانشجویان دایر کند تا آنان از همان ابتدا بتوانند درک دقیقی از بحث های تیوریک داشته باشند و جنبه عملی درس ها برای دانشجویان بیشتر شود.

 

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_slideshow” gallery_width=”700″ gallery_height=”500″ cycle_effect=”fade” cycle_interval=”4″ show_thumbnail_link=”0″ thumbnail_link_text=”[Show thumbnails]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط

دانشگاه خاتم النبیین (ص)