ورکشاپ آموزشی «کمک های اولیه»

این ورکشاپ آموزشی در راستای تطبیق مفاد تفاهم‌‌نامه همکاری‌های دوجانبه میان دانشگاه خاتم‌‌النبیین(ص) و دانشگاه غرجستان، روز دوشنبه ١۵ عقرب ١۴٠٢، با حضور گرم اساتید، کارمندان و دانشجویان در تالار مولانا جلال‌الدین بلخی، پوهنتون غرجستان برگزار شد.

🔸این ورکشاپ توسط معاونت امور محصلان و آمریت روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه خاتم‌‌النبیین(ص) با همکاری دانشگاه غرجستان با هدف آگاهی‌دهی و ارتقای مهارت‌های کمک‌های فردی در قالب یک ورکشاپ آموزشی فشرده، طراحی شده بود، برای علاقه‌مندان دانشگاه غرجستان، برگزار گردید.

🔸در ابتدا جناب استاد چمن‌شاه اعتمادی، رئیس پوهنتون غرجستان، ضمن خوش آمدگویی از مهمانان برنامه از برگزارکنندگان ورکشاپ تشکر و سپاسگزاری نموده، افزود: این ورکشاب در راستای اجرایی‌شدن مفاد تفاهم‌نامه همکاری میان هردو دانشگاه برگزار گردیده است.

🔸استاد اعتمادی تاکید نمود که دانستن مباحث «کمک‌های اولیه» برای فرد فرد جامعه ضروری و حیاتی می‌باشد و با درنظر داشت همین مسأله، ورکشاب آموزشی«کمک‌های اولیه» برای آگاهی‌دهی بیشتر و بهتر اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه غرجستان برگزار شده است.

🔸در ادامه جناب داکتر ضیاء‌الله خروتی مسئول اجرایی تیم آموزشی «کمک‌های اولیه» دانشگاه خاتم‌النبیین(ص)، اجندای مربوط به موضوعات سوختکی، خون‌ریزی، شکستگی، خفگی و برق گرفتگی را برای اشتراک کنندگان بصورت مختصر توضیح داده، از ارائه‌ دهندگان خواست که موضوعات را مطابق اجندای تهیه شده، برای اشتراک‌کنندگان تشریح نمایند.

🔸یکی از ارائه دهنده ورکشاپ، سوختگی بدن را یک آسیب دیدگی در بافت بدن دانسته که با آب جوش، قرار گرفتن زیاد در معرض نور آفتاب، شعله آتش و تماس به مواد‌های کیمیاوی ایجاد می‌شود.

🔸ارائه دهنده، سوختگی را به سوختگی سطحی یا خفیف، عمیق و عمیق‌تر تقسیم بندی نموده، افزود؛ فردی که دچار سوختگی شده نیاز به مراقبت جدی دارد.
ایشان ارزیابی و انتقال مصدوم، پانسمان زخم‌ها، مایعات درمانی، ارزیابی آسیب‌های احتمالی، شاخص‌های شدت سوختگی و رسیدگی به عواملی همچون اندازه و شدت سوختگی را برای شرکت‌کنندگان به تفصیل بیان نمودند

🔸سپس بقیه ارائه دهندگان به ترتیب، اصول و اهداف کمک‌های اولیه را در حوادث طبیعی، حمایت‌های روانی، اقدامات حین، قبل و بعد از حادثه و نیز موارد ضروری دیگر را بصورت تیوری و عملی، ارائه و اجرا نمودند.

🔸در پایان ورکشاب، تیم آموزشی کمک‌های اولیه دانشگاه خاتم‌‌النبیین(ص) از جانب برگزارکنندگان تقدیر شد.

 

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط


دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) | نماد تعهد و تخصص