سمینار راه‌های موفقیت در کسب بورسیه‌های تحصیلی برگزار شد!

 

🔸این سمینار که با ابتکار مرکز مشاوره و کاریابی با همکاری معاونت محترم امور محصلان و هماهنگی آمریت روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه خاتم‌النبیین، روز شنبه، ٣١ سرطان ١۴٠٢ با حضور معاونین، اساتید، رئیس دفتر و آمر روابط عمومی و امور بین الملل، کارمندان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاه و رسانه محترم تلویزیون تمدن در دانشگاه خاتم‌النبیین برگزار گردید.

🔸این برنامه که با تلاوت آیات از قران کریم آغاز شد، سپس جناب استاد روح الله صادقی معاون امور محصلان دانشگاه ضمن تشکر و خوش آمدگویی از مهمانان، ارائه خدمات معیاری آموزشی و علمی را مهم‌ترین رسالت دانشگاه عنوان نموده، افزود: مراکز مشورتی و ارتقای ظرفیت برای دانشجویان و فارغ التحصیلان در راستای همین رسالت فعال گردیده است. همچنان آقای صادقی مهم‌ترین هدف برگزاری این برنامه را آشنایی با دستورات لازم و معیاری برای کسب بورسیه تحصیلی عنوان کرد که شرکت کنندگان پس از دریافت معلومات بتوانند راه‌های موفقیت برای کسب بورسیه‌ را شناسایی نمایند.

🔸در ادامه محترم آقای مرشد شمسی موّسس و بنیان‌گذار موسسه کارا، موضوعات مهم چون آشنایی با بورسیه‌های تحصیلی و تحصیلات خصوصی، نقش اسناد تحصیلی، سند معتبر از زبان انگلیسی در روند درخواست بورسیه‌های تحصیلی و اخذ داخله به دانشگاه‌های خارج از کشور و چگونگی نوشتن Motivational Letter و Recommendation letter و دیگر موارد مهم را مورد بحث قرار داد.

آقای شمسی شرح مختصر از بورسیه‌های تحصیلی و تفاوت آن با تحصیلات خصوصی را اشاره نموده، افزود: بورسیه‌ها میتواند یک برنامه کاملا رایگان و یا هم نیمه رایگان باشد که از طرف موسسات خیریه، دانشگاه‌ها و دولت‌ها سالانه در سراسر کشورها ارایه می‌گردد. اما تحصیلات‌عالی خصوصی نیازمند هزینه شخصی می‌باشد.

🔸در ضمن تاکید روی نقش اسناد تحصیلی و حمایوی صورت گرفت و خاطرنشان گردید که علاوه بر اسناد تحصیلی معتبر، اسناد حمایوی مانند داشتن سند زبان چون (IELTS, Duolingo, TOFEL)، گواهینامه‌های اشتراک در برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت، مانند برنامه‌های کمپیوتر، برنامه‌های آموزشی و یا هم برنامه های ورزشی، نوشتن Motivational Letter معیاری لازم و ضروری می‌باشد که خواننده یا ارزیاب را تحت تاثیر قرار دهد و ارایه Recommendation Letter که توسط یکی از اساتید دانشگاه و یا هم مکتب باید تحریر گردد، نقش برازنده را در کسب بورسیه تحصیلی دارد.

🔸برنامه با ارایه جواب به سوالات اشتراک کنندگان و توزیع فرم نظر سنجی، خاتمه یافت.

 

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط

دانشگاه خاتم النبیین (ص)