سمینار هم‌اندیشی با نماینده‌های دانشجویان دانشگاه خاتم‌النبیین(ص)

این سمینار به‌منظور بررسی مشکلات دانشجویان رشته‌های مختلف توسط معاونت‌های تدریسی و فرهنگی دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) در تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۱۲ برگزار گردید. در این نشست نمایندگان تمامی صنوف درسی هر رشته تحصیلی به صورت گروهی مشکلات دانشجویان و راه‌حل‌های مشکلات را مشخص نمودند که پس از جمع‌بندی نکته‌نظرات اعضای هر گروه به صورت مکتوب، نمایندگان عمومی دانشجویان هر رشته تحصیلی به ارایه و توضیح آن پرداختند. مسئولین دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) پس از استماع مشکلات ذکر شده و راه‌حل‌های ارایه شده توسط نماینده‌های دانشجویان، نظرات تکمیلی‌شان را با آنان شریک ساختند.
دکتر محمدوحید بینش رییس محترم دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) ضمن اظهار امتنان و سپاسگزاری از حضور و حوصله‌مندی دانشجویان در برنامه افزود: جهت رسیدگی به مشکلات دانشجویان، دفتر ریاست دانشگاه ساعات مشخصی را تعیین نموده و دروازه این دفتر به روی دانشجویان باز است. دانشجویان عزیز می‌توانند جهت حل مشکل‌شان به دفتر ریاست دانشگاه مراجعه فرمایند. به گفته دکتر بینش هرچند انتقال به ساختمان جدید و ساخت‌وساز باعث شد جلسه هم‌اندیشی با تاخیر برگزار گردد، اما پس از این حداقل سالانه دو بار باید جلسه هم‌اندیشی با دانشجویان برگزار گردد.
دکتر علی‌احمد مکارم معاون علمی-تدریسی دانشگاه ضمن سپاسگزاری از همکاری معاونت فرهنگی و اطلاع‌رسانی دانشگاه در برگزاری این برنامه و اظهار قدردانی از تذکر مشکلات و ارایه راه‌حل توسط دانشجویان افزود: مشکلات دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) باید زیر یک سقف با حضور مسئولین و دانشجویان این دانشگاه بررسی و راه حل برای آن سنجیده شود. دکتر مکارم علاوه کرد برنامه‌های ارتقای کیفیت در دانشگاه به صورت مستمر  در حال تطبیق و اجرا بوده و در آینده نزدیک پلان استراتژیک معاونت تدریسی که در آن نکته‌نظرات دانشجویان انعکاس یافته است، نهایی و تایید می‌گردد. دکتر مکارم سیستم آنلاین mis را که برنامه‌های آموزشی و تطبیق کورس‌پالیسی‌ها از طریق آن کنترل می‌گردد، از امکانات مهم دانشگاه عنوان کرد و افزود: چنین سیستم آموزشی آنلاین کم‌تر در دانشگاه‌های افغانستان استفاده می‌شود.
دکتر سیدیوسف موسوی معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان برنامه افزود: در حالیکه اکثر دانشگاه‌های افغانستان وضعیت آموزشگاه را دارند، دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) جهت عبور از وضعیت آموزش‌محور صرف به سوی وضعیت پژوهش‌محور در حرکت است و با تشویق و حمایت رییس محترم دانشگاه، به‌منظور رفتن به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین، مرکز رشد این دانشگاه تاسیس خواهد شد که برای پیش‌برد برنامه‌های این مرکز همکاری دانشجویان ضرورت است.
استاد علی‌شاه حسنی معاون اداری و مالی دانشگاه گفت: ساختمان جدید دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) این دانشگاه را از ساختمان‌های رهایشی و مسکونی بیرون نموده و از بهار سال ۱۳۹۹ دروس تمامی رشته‌ها در ساختمان جدید برگزار خواهد شد. به گفته استاد حسنی انتقال سیستم مالی قبلی به سیستم استندرد مالی برای حل مشکلات دانشجویان و شفافیت مالی صورت گرفته است.
استاد احمدفرید حسن‌زاده سرپرست معاونت فرهنگی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بر تداوم ارتباطات دانشجویان و دانشگاه تاکید نمود و افزود: برای ایجاد شورای دانشجویی طی انتخابات سرتاسری در دانشگاه از سمستر آینده اقدام خواهد شد. وی علاوه کرد: گزارش تفصیلی برنامه به صورت مکتوب برای ریاست دانشگاه ارسال می‌گردد تا در خصوص حل مشکلات تدابیر لازم اتخاذ و اقدام لازم صورت گیرد.
ارایه برنامه امتحانات پایان سمستر، توضیح برنامه‌های مرکز مشاوره و ارایه برنامه‌های مرکز آموزش‌های حرفه‌ای دانشگاه بخش پایایانی این نشست بود.

گزارش نویس: محمدرضا سیرت

 

 

افزودن یک نظر

*Please complete all fields correctly

خبرهای مرتبط


دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) | نماد تعهد و تخصص